zaterdag 29 augustus 2015

Villa Cavrois.

Geen lange, schone, relaxe reis deze zomer wegens te kleine baby. Wel een paar daguitstappen.
Waaronder vandaag. Een mega aanrader!
We bezochten Villa Cavrois in Croix bij Roubaix.
Man, man, man wat is me dat voor prachtig gebouw zeg! Een villa gebouwd eind jaren '20 begin jaren '30 voor een familie met 7 kinderen. Eind jaren '80 helemaal in verval geraakt en sinds 2003 onderworpen aan een grondige restauratie. Een restauratie van maar liefst 13 jaar want de villa is pas te bezichtigen sinds juni.
Een totaalconcept van architect Mallet-Stevens want naast de villa zelf maakte hij ook zelf werk van de binnenhuisinrichting tot het kleinste detail van het meubilair.
Helaas is het meeste meubilair verdwenen en verkocht maar in een paar ruimtes is nog oorspronkelijk meubilair terug te vinden. Echt heerlijk om te zien hoe alles samen komt tot een mooi geheel!
Heerlijk licht door de grote raampartijen. Mooi lijnenspel. Zeer knap!
Zeker eens bezoeken zou ik zeggen!














2 opmerkingen:

  1. Ziet er mooi uit. Bedankt voor de tip!
    Doet me denken aan Villa Savoye van Le Corbusier. Oók de moeite om te bezoeken, maar een wat verder weg. Een beetje dichterbij (voor mij toch) heb je nog Huis Sonneveld te Rotterdam. Ook heel leuk om te doen met kinderen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het doet inderdaad wel verlangen naar meer... Ik hou je tips alvast in mijn achterhoofd, wie weet voor een korte vakantie! :-)

      Verwijderen