vrijdag 17 oktober 2014

Wijk in actie.

Of wij een tuin hadden die kon doorgaan als volkstuintje en of wij het zagen zitten om daar eens in te poseren voor een nieuwe campagne van 't stad. Met die vraag kwam het lief af deze zomer. En eigenlijk had hij in zijn hoofd al een beetje ja gezegd en zag hij dat wel zitten dus ja dan hé.
Fotogeniek als ik ben zeg... ik schuw liever ieder fototoestel dat in mijn buurt komt, iets met zelfzekerheid en toestanden maar goed ik kon er niet onderuit.
Der zou een professionele fotograaf langskomen die dat wat in scene zou zetten en dat zou wel goed komen, aldus het lief.
En effectief, de fotograaf kwam langs. Bleek het dan nog de mede organisator te zijn van de karavan dus qua netwerken kon dat alweer tellen. 1 punt voor het lief.
Het was een beetje geforceerd en we voelden ons een beetje niet zo op ons gemak maar Hannes pakte dat geweldig goed aan en slaagde er wonderwel in om ons redelijk degelijk te fotograferen.
Ik hou wel van het licht in zijn foto's en zijn gevoel voor compositie. Zozeer zelfs dat ik hem ook privé aansprak voor een opdracht waarover later meer.



De actie zelf heet "wijk in actie" en zoekt mensen met een tof idee om hun buurt wat levendiger en mooier te maken. Meer info kan je hier vinden. 

En ondertussen kan je ons nu dus vinden op postkaartjes bij de Roeselaarse bakkers en beenhouwers. 


En op een grote banner op een hoek van het De Coninckplein, te Roeselare uiteraard. 





Geen opmerkingen:

Een reactie posten