donderdag 23 oktober 2014

Daphne ontdekt haar nieuwe stad/omgeving deel 2: de soetienwinkel.

Te weten dat ik mijn lief aan de haak sloeg met het feit dat ik maar 2 paar schoenen heb kan je je al inbeelden dat het met mijn bh verzameling niet veel beter gesteld was. Van een verzameling is uberhaubt geen sprake lijkt me als je er maar 2 hebt maar soit. En als je maar 2 stuks hebt dan is dat voor af en aan en zijn die na een tijdje ook maar in erbarmelijke staat.
Tijd om eens deftig gerief aan te schaffen dacht ik bij mezelf. En het lief spoorde me aan ( na een miskocht valentijnskado) om eens bij lingerie ohlala te gaan kijken. The place to be hier in de regio voor den betere soetien naar het schijnt.

Gisteren moest ik daar toevallig in de buurt zijn dus ik dacht ik rij eens door en bekijk het daar even.

Er sprak me meteen een vriendelijke dame aan met de vraag of ik liever eens wou rondkijken of of ze me kon helpen. Ik koos voor de tweede optie aangezien ik niet gewoon ben om zo'n winkels binnen te gaan ( iets met een olifant en een porseleinwinkel) en ik wellicht toch niet zou weten waar ik eerst zou moeten kijken.
Ze vroeg mijn maat maar mat toch liever nog eens na ( ja jongens zo blijkt dat te gaan in een echte bh winkel). En gelukkig maar want blijkbaar loop ik al jaren rond met een verkeerde cup maat. Ja ja, ze zijn groter dan gedacht zo blijkt, daar kan het lief alleen maar content mee zijn. Ik al wat minder maar goed.

Na héél wat passen en vergelijken koos ik uiteindelijk voor de eerste bh die ik had gezien. Hoe eenvoudiger hoe beter leek me om zo mee te starten. Kwestie van niet overmoedig te worden hé.

De andere dames rond mij zagen het duidelijk meer zitten. Die kozen, vergeleken en pasten precies wel wat langer. Ik moet duidelijk nog veel leren...

Op een klein halfuurtje was de klus geklaard en was ik een tevreden vrouw die het vanaf nu wat breder mag laten hangen.



1 opmerking:

  1. Oh la la, ne goeie soetien is zijn geld waar zenne, en ik kan het weten.....;-)

    BeantwoordenVerwijderen