vrijdag 19 september 2014

Daphne ontdekt haar nieuwe stad: de coiffeuse.

Een bezoekje aan de coiffeuse drong zich nog eens op. Ge wilt niet weten hoe lang ik getwijfeld heb om een afspraak te maken bij mijn oude ( alé oude, ik bedoel daarmee eigenlijk voormalige want oud durf ik haar niet noemen. Toegegeven ik ga er al heen sinds mijn kinderjaren en ik ben daar altijd wreed content van geweest. Ik kon daar praten over kunst, en zeg nu zelf met welke kapster kan je dat? Ik zat met haar dochter op de lagere school en haar kleinkind gaat naar dezelfde school als Mare dus ge kunt daar al ne keer iets zeggen.  Dat is geestig zo'n plaatselijke kapster waar je al jaren heen gaat denk ik zo.)
Maar goed, aangezien ik niet meer zo vaak in mijn geboortedorp kom dacht ik ik kies eens voor mijn gemak en loop naar 't stad naar zo'n coiffeuse zonder afspraak. Dat is zo wel mijn ding als het mij uitkomt mijn haar laten knippen. Dus deed ik dat. En effectief zeg, ge loopt daar binnen en ge kunt u direct zetten. Ze wassen wel eerst uw haar, dat ben ik niet gewoon want mijn kapster deed dat niet, die had gewoon zo'n spuitje om het haar nat te maken dat ging al evengoed. Maar goed, wassen van de haren dus. Ik veronderstel dat dat de gewoonte is bij de coiffeuse van 't stad. Dus ik zet mij. Maar dat was nog niet alles. Vraagt ze mij of ik een verzorging in mijn haar wil. En ik denk bij mezelf, gow we gaan ne keer zot doen 't is vrijdag, 't is een lastige week geweest ( wanneer niet) kga mij ne keer laten gaan, dus zeg ik ja. Maar amai zeg! Smeert ze daar iets op met een muntgeur van hier tot ginder en begint ze daar mijn hoofd te masseren zeg. Ware het niet van die harde waskom waar ge moet in liggen waarvan dat uwen nek zeer doet ik zou er van genoten hebben. Na een kopmassage van toch wel enkele minuten spoelt ze mijn haar en ik zweer het u twas just gelijk tandpasta, een muntfris gevoel zeg.
Mijn haar geraakte uiteindelijk geknipt en geblazen, dat was nu ook weer niet nodig geweest in die warmte maar dat zal dan ook wel weer iets zijn dat ze doen bij de coiffeuse van 't stad zeker. En ik zweer u mijn haar is mega zacht tis gelijk de billekes van een baby of zo'n peluchen trui met oorkes in de kap die ze tegenwoordig overal verkopen. Dus ja, misschien ga ik de volgende keer toch nog ne keer terug. Al was het maar om een betere positie te vinden om te zitten zodat mijnen nek zo geen zeer doet en ik kan genieten van de massage nu ik weet dat die er bij is. Binnen een week of 12 misschien want dat spel is wel dubbel zo duur als mijn voormalige kapster é zeg!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten