woensdag 1 augustus 2012

Van wit naar roze.


Toen ik schilderkunst studeerde op Sint-Lucas hadden we het vak architectuur. Daar maakte ik kennis met Luis Barragan een Mexicaans architect. Barragan maakt gebruik van kleuren in zijn werk. Een opvallend kleur hierbij is felroze.


 Die roze muren zijn altijd in mijn achterhoofd blijven steken en toen ik mijn huidige huis kocht wist ik dat mijn terrasmuur ooit roze zou worden. Ondertussen 10 jaar verder is het er eindelijk van gekomen!





Het leuke aan de kleur is dat het telkens anders is afhankelijk van het licht buiten. En afhankelijk van dat licht heeft de kleur ook invloed op de sfeer binnen in mijn huis.

9 opmerkingen:

  1. Wat gezellig. En de muur staat ook mooi bij de tegels, of de tegels bij de muur. Super vrolijk in elk geval.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Super leuk! Ik dacht eerst even dat de eerste foto van je huis was! Maar op de tweede foto vind ik het roze nog leuker!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Was het maar waar dan had ik een prachtig huis ergens in Mexico ;-)

      Verwijderen
  3. amai! da's gedurfd! maar wel mooi!!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heel tof! De mozaïek komt er naar mijn mening ook mooier op uit zo met het roze.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Zo, dat frist op zeg! ziet er strak uit!

    BeantwoordenVerwijderen