dinsdag 29 mei 2012

Bibliotheektasjes.

In mei was er doe-dag bij Mare op school. Dat is een dag waarop de ouders een handje komen toesteken om een paar klusjes op te knappen en de school hier en daar wat op te frissen. Ik ging er helpen in het klasje van juf Romanie, de juf van Mare. Bij het op orde zetten van de kast kwam juf Romanie de tasjes voor het maandelijks bezoek aan de bibliotheek tegen en ze zagen er nogal triestig uit. Juf Romanie toonde die zielige tasjes natuurlijk niet zomaar, dat had ik wel snel door... Het zou toch leuk zijn mochten de kinderen met een hip tasje naar de bib kunnen zei ze me. En ik pikte er natuurlijk op in dat dat inderdaad wel leuker zou zijn. Dus spraken we af dat ik op zoek zou gaan naar een geschikt patroontje om leuke tasjes te naaien en dat we leuke stofjes zouden zoeken.
Op maandag ging ik Mare ophalen en kwam ze met een grote tas vol stof aanzetten van de juf met een lief briefje bij dat Juf Romanie even in haar stoffenkast had gerommeld. Ik wist dus wat me te doen stond!
In mijn zoektocht naar een leuk ( en liefst eenvoudig) patroontje kwam ik op dit leuke tasjes patroon van eloleo. Ik naaide een proefversie en juf zag dat het goed was. En ondertussen naaide ik er in totaal 10 voor de 10 kindjes van het 1ste leerjaar.







Het schooljaar is helaas bijna ten einde maar Mare's klasje gaat nog 1 keer naar de bib om de boekjes terug te brengen dus kan ze ze samen met haar vriendjes nog 1 keer gebruiken. Daarna zijn ze voor de nieuwe kindjes van het 1ste leerjaar bij juf Romanie! 

4 opmerkingen:

  1. Wat is het toch leuk om kindjes in de klas te hebben die een naaiende mama hebben! Superleuk

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Schone tasjes, zo leuk! Wel gek dat er maar 10 kindjes in de klas zitten! Bij ons kan dat aantal oplopen tot 25...

    BeantwoordenVerwijderen