donderdag 22 september 2011

Tip om mooie strepen te schilderen

Bij het schilderen van het vichy stoeltje had ik wat last om de lijnen mooi te krijgen, het hout van het stoeltje was niet effen. De lijnen plak ik af met tape om zo rechte lijnen te bekomen maar als het oppervlak niet effen is en zelfs als het dat wel is loopt het al eens fout, de verf kruipt nogal dikwijls waar ze niet kruipen moet. Een beetje afhankelijk van de verf maar bij de iets vloeibare verf loopt het bij mij dikwijls mis.
Nu was ik aan het surfen op pinterest en kwam ik de gouden tip tegen! Misschien denken sommige onder jullie nu: "weet die dat niet als schilder" maar tot nu toe niet dus!
Dit is de tip: na het tapen van de lijnen eerst de lijnen nog eens in de basiskleur zet, dit laten drogen en daarna je streepkleur inschilderen. Je kan het hier nog eens nalezen in het Engels mocht ik niet duidelijk zijn. Daar leggen ze 2 methoden uit: ééntje met mod podge en ééntje met verf.
Ik probeerde het zelf uit met verf en... het werkt!


Bovenaan zonder het wit nog eens te herhalen en onderaan met. 

Voor de vichy zit ik dan bij die tweede laag strepen weer met hetzelfde probleem dus ik moet toch eens uitzoeken wat die mod podge precies is! 




Geen opmerkingen:

Een reactie posten